Aeronautyka.pl |
||
Nowości Aeronautyka |
Aeronautyka.pl > Heinkel He 176 Heinkel He 176Heinkel He 176 to pierwszy na świecie rakietoplan napędzany silnikami rakietowymi na paliwo ciekłe.Heinkel He 176 został wybudowany w jednym egzemplarzu jako samolot doświadczalny. Powstał w wyniku wspólnych prac Ernst Heinkel (założyciel firmy Heinkel) oraz Wernera von Brauna (znanego bardziej z rakiet V1, V2 oraz późniejszego amerykańskiego lotu na Księżyc). KonstrukcjaHeinkel He 176 był małym, prostym samolotem. Był średniopłatem mającym zamknięty kokpit, co w owym czasie było nowoczesnym rozwiązaniem.
Samolot posiadał kapsułę ratunkową. Kapsuła ratunkowa odstrzeliwana była za pomocą sprężonego powietrza. Oddzielała się ona od tyłu kadłuba i była wyhamowywana za pomocą spadochronu opóźniającego. Po dostrzeleniu kapsuły pilot musiał się z niej wydostać i lądować na własnym spadochronie. Samolot napędzał silnik rakietowy na paliwo płynne Walter R 1-203. Dane techniczneWraz z brakiem zainteresowania samolotem przez niemieckie ministerstwo lotnictwa i przerwaniem prac nad samolotem dokumentacja samolotu została zagubieniu. Nie są zatem znane pewne dane na temat konstrukcji i jej osiągów.
LotyPierwszy oblot samolotu odbył się 20 czerwca 1939 roku w ośrodku doświadczalnym lotnictwa niemieckiego w Peenemünde (Peenemünde-West). Wkrótce po tym samolot został zaprezentowany niemieckiemu ministerstwu lotnictwa. Te jednak nie wykazało zainteresowane konstrukcją. Dlatego też po kilku lotach eksperymentalnych dalsze prace na samolotem zostały wstrzymane. InnePrototyp został w 1943 roku przetransportowany do Muzeum Techniki w Berlinie. Jeszcze zapakowany do transportu został zniszczony podczas nalotu lotniczego aliantów. Wsparcie
|