Nowości  Aeronautyka    
 


Aeronautyka.pl > Dwa nowe poduszkowce dla Hovertravel

2016-06-03 Dwa nowe poduszkowce dla Hovertravel

Hovertravel, jedyny operator poduszkowców w Europie oferujący regularne połączenie pasażerskie, będzie miał 2 nowe poduszkowce.


Jeden z nowych poduszkowców (grafika: Griffon Hoverwork)

Firma Hovertravel działa od 1965 roku oferując poduszkowcami regularne, całoroczne połączenie pasażerskie przez cieśninę Solent między Portsmouth i Ryde na wyspie Wight.

Wyprodukowane przez brytyjską firmę Griffon Hoverwork 2 nowe poduszkowce będą miały nazwy "Solent Flyer" i "Island Flyer". Oba to modele 12000TD. Pierwszy z nich przechodzi już próby morskie, drugi zaś jest gotowy do służby od połowy lata 2016 roku.


Poduszkowiec "Solent Flyer" (grafika: Griffon Hoverwork)

Dane techniczne Griffon Hoverwork 12000TD:

  • długość: 22 m
  • szerokość: 10 m
  • ładowość: 88 pasażerów i 2-3 członków załogi
  • ładunek: max. 12 ton
  • czas operowania: 5 godzin
  • prędkość: 45 węzłów przy pełnym ładunku
  • napęd: 2 silniki MAN D2862 typu diesel
  • materiał: aluminium

"Chcieliśmy uczcić naszą brytyjskość. Poduszkowiec to brytyjski wynalazek, a tu w Solent, ponad pięćdziesiąt lat później, Hovertravel jest jedynym operatorem regularnej trasy poduszkowcami na świecie. Zarówno jako usługa dla lokalnej społeczności jak i międzynarodowa atrakcja turystyczna jesteśmy dumni z latania pod banderą dla Wielkiej Brytanii." - powiedział Neil Chapman, dyrektor zarządzający Hovertravel "


Wyjścia dla pasażerów (grafika: Griffon Hoverwork)

Do tej pory na trasie Portsmouth - Ryde operowały dwa poduszkowce:

  • Freedom 90 (seria API-88/100S),
  • BHT130 Solent Express (wprowadzony w 2007 roku)

Wsparcie

 

Na bieżąco. Za darmo. Codzienne.
Wesprzyj rozwój portalu Aeronautyka.pl!

Aeronautyka.pl na serwisach społecznościowych: